پنج قبیله (Five Tribes)

پنج قبیله (Five Tribes)

780,000 تومان

در انبار موجود نمی باشد

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست بالای صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
موجود شد به من اطلاع بده

نقد و بررسی

پنج قبیله (Five Tribes)

عبور از سرزمین هزار و یک شب!
کاروان شما به قلمرو سلطنت افسانه ای نقالا Naqala رسیده است!
سلطان قدیمی مُرده و جنگ و کشمکش شدیدی برای جانشینی او درگرفته!
پیشگویی هایی که از گذشته بجا مانده، حاکی از آن است که غریبه ای با اعمال نفوذ و تاثیر خود بر قبایل پنج گانه میتواند سرنوشت سلطنت را رقم بزند!
آیا شما همان غریبه پیشگویی ها هستید؟؟!
آیا میتوانید این پیشگویی را به حقیقت تبدیل کنید؟؟!!
جن های باستانی رو فرا بخوانید، با کمک نیروی ویژه جن ها قبایل رو به سمت مکان مناسب در زمانی درست هدایت کنید!
شاید تخت سلطنت افسانه ای نقالا برای شما مهیا شود!!!

تِم بازی برگرفته شده از داستانهای هزار و یک شب، فانتزی و افسانه ای هست.
داستان بازی از این قرار هست که در سرزمینی افسانه ای به نام ” نقالا naqala ” واقع در سرزمین های عربی، جنگی برای جانشینی سلطان جدید در گرفته.
در بازی 5 نوع قبیله وجود داره که هر کدوم توسط رنگی مشخص شدند و این آدمک های رنگی معروف که ” میپل meeple ” نام دارند، نشانگر این قبیله ها هستند.
آدمک های زرد نشانگر وزرا، آدمک های سفید نشانگر بزرگان، آدمک های آبی نشانگر معماران، آدمک های سبز نشانگر تاجران و آدمکهای قرمز نشانگر قاتلان!
شما در نقش غریبه هایی که وارد این سرزمین افسانه ای شده اید باید سعی کنید با استفاده از هوشمندی و استراتژی خودتون و همچنین کمک از اجنه های قدیمی و نیروهای سحر آمیز و قدرت های جادویی اونها، این قبایل 5 گانه رو به بهترین نحو ممکن هدایت کنید و بتونید بیشترین بازدهی رو ازشون بدست بیارید تا در آخر فرمانروای جدید سرزمین نقالا لقب بگیرید.
در واقع بازیکنان در بازی Five Tribes باید با کمک قدرت های هر قبیله و همچنین کارت های جن، زمینهای مختلف بازی رو تصاحب کنند و شترهای خودشون رو در زمین تصاحب شده قرار بدند.
در بازی از راههای مختلفی میشه به امتیاز رسید و در آخر بازی تمام حالات امتیاز گیری بازیکنان محاسبه میشه و بازیکنی که بیشترین امتیاز رو بدست آورده باشه برنده بازی خواهد بود.
داستان و تِم بازی برای ما ایرانی ها بدلیل آشنایی با داستان های 1001 شب و همچنین علائم آشنای دیگه ای در بازی مثل اسامی آشنای کارت های جن ها، نخل، شتر و غیره باعث جذابیت بیشتر این بازی از حیث داستانی برای ما خواهد بود.

قوانین بازی خیلی پیچیده نیست و میشه براحتی اونها رو توضیح داد و برای بازی هم احتیاجی به دانش بالای زبان انگلیسی نیست.
برای هر بازیکن خلاصه راهنمایی از اکشن ها و شرح کارت های جن هست که میتونه در مواقع لزوم ازشون استفاده کنه.

بازی Five Tribes از اون بازیهایی هست که شما به هیچ عنوان از بازی کردن طولانی مدت اون خسته نمیشید و در هر مرتبه از بازی با وضعیت جدید روبرو خواهید شد که باعث میشه جذابیت و هیجان بازی براتون تازگی داشته باشه.
از طرفی کیفیت بالای ساخت اون و طراحی های زیبای اون، باعث میشه حتما یه نسخه از اون رو در آرشیوتون داشته باشید و به جرات میتونم بگم کلکسیون بازیهای شما بدون بازی Five Tribes قطعا کامل نخواهد بود.

داستان و آموزش بازی پنج قبیله

عبور از سرزمین ۱۰۰۱ شب٬ کاروانتان به قلمرو افسانه ای Naqala رسیده است. سلطان قدیمی مرده و کنترل Naqala دست grabs است! پیشگوی یها حاکی از آن است که پنج قبیله قصدبه دست آوردن ونفوذ به شهر را دارند. آیا پیشگویی شما تحقق م ییابد؟ فراخوانی اجنه قدیمی٬ حرکت قبایل به موقعیت در زمان مناسب و به سلطنت٬ ممکن است از آن شما باشد!

اجزای بازی

ورقه های خلاصه شرح کارهای جن ها صفحه های امتیاز دهی

۸ شتر و یک مهره برای هر بازیکن

در صورتی که دو نفره بازی شود هر بازیکن ۱۱ شتر و دو مهره دارد۱ ورقه پیشنهاد کننده  مسیر و مشخص کننده نوبت در مسیر

۹۰ مهره  چوبی افراد قبیله

شامل ۱۶ مهره  زرد وزیر٬ ۲۰ مهره سفید پیر٬ ۱۸ مهره  آبی معمار٬ ۱۸ مهره  سبز تاجر و۱۸ مهره  قرمز قاتل۱ کیف مهره

۱۲ درخت خرما و ۱۰ مکان

۳۰ کارت (۱۲ کارت با علامت آبی٬ شامل روستاها و مکان  های مقدس و ۱۸ کارت با علامت قرمز که شامل مکان های داد و ستد و آبادی  ها است)

۲۲ کارت اجنه (دی جین ها)

۹۶ سکه طلا ( ۴۸ عدد به ارزش ۵ و ۴۸ عدد به ارزش ۱)

۵۴ کارت منابع ۳۶ کالا (کالاها شامل ماهی٬ گندم٬ عاج فیل٬ سفال٬ جواهرات٬ طلا٬ پاپیروس٬ ادویه٬ ابریشم) و ۱۸ برده

 آغاز بازی

اگر برای اولین بار است که این بازی را انجام می دهید٬ کلیه قسم تها و مهره  ها را در گوشه ای قرار دهید تا به ترتیبی که برای شما توضیح داده خواهد شد بازی را چیده و آن را شروع کنید. بازی یاد شدهبرای گروه های سنی بالای ۱۳ سال میباشد و از ۲ تا ۴ نفر می  توانند در این بازی شرکت کنند٬ ضمن آنکه زمانی که برای این بازی صرف م یشود معمولاً بین ۴۰ تا ۸۰ دقیقه است.

دربازی  هایی که۳­ ۴بازیکن بازی می  کنند٬ هر بازیکن ۸ شتر و ۱ مهره انتخاب م یکند (شماره ۱). در باز یهای ۲ نفره٬ یک بازیکن تمام ۱۱ شتر صورتی و ۲ نشانگر روشن و بازیکن دیگر ۱۱ شتر آبیو ۲ نشانگر روشن را انتخاب م یکند.

از شتر اضافی و نشانگر روشن اضافی استفاده نمی شود.

هر بازیکن نیز می تواند ۵۰ سکه طلا ( ۹ سکه به ارزش “۵” و ۵ سکه به ارزش “۱”) داشته باشد. بازیکنان باید سکه های طلا را رو به پایین به طوری که از نگاه بازیکنان دیگر مخفی بماند نگه دارند)و به همین صورت باید تا پایان بازی باقی بماند.

مجموعه۳۰ کارت و محل آنها را به صورت تصادفی رو به بالا٬ به شکل یک مستطیل ۵ × ۶ بچینید (شماره ۳).

مجموعه 90 مهره ی چوبی را در کیسه ریخته٬ سپس آنها را مخلوط کرده و به صورت تصادفی روی هر کارت 3 عدد قرار دهید. (شماره 4).

انتخاب مکان برای روی صفحه نوبت  دهی٬ به ترتیب قرار دادن مهره ها است. روی این صفحه بازیکنان بازی را شروع و سفارشات اولیه خود را م یدهند. (شماره 5 و 6).

کار تهای کالاها و برده ها  را مخلوط نموده و به صورت تصادفی 9 کارت از میان آنها انتخاب و به نحوی که تصویر آن مشخص باشد در پایین صفحه  اصلی بازی قرار دهید.

به همین ترتیب کارتهای اجنه را مخلوط کرده و 3 عدد از آنها را انتخاب و به نحوی که تصویر آن مشخص باشد٬ در سمت دیگر قرار دهید.

مکانی را به عنوان بانک که همه بازیکنان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند انتخاب و درختان نخل٬ کاخ ها و تمام سکه های طلا باقی مانده را در آن قرار دهید.

اکنون می توانید بازی را شروع کنید!

 

هدف بازی

در بازی پنج قبیله٬ شما نقش یک غریبه را ایفا می  کنید که به قبایل محلی کمک می  کند تا به قلمرو افسانه  ای Naqala نفوذ کنند٬ در پایان بازی٬ بازیکنی که بیشترین امتیاز را دارد برنده شده و م یتواندادعای پادشاهی کند.

روش امتیاز دهی

امتیاز هر بازیکن در پایان بازی به روش های زیر محاسبه می  شود:

  • یک امتیاز برای هر سکه طلا (GC) محسوب می شود.
  • یک امتیاز برای هر وزیر (مهره زرد) که شما دارید و ۱۰ امتیاز برای هر یک از حریفان که وزیران کمتری از شما دارند.
  • دو امتیاز به ازای هر پیر (مهره سفید).
  • مجموع امتیاز ها برای همه کارتهای اجنه (کارت های جن یا چراغ جادو) که دارید.
  • مجموع کارت هایی که با مهره های شتر شما پر شده است.
  • ۳ امتیاز به ازای کارت هایی که با مهره های درخت نخل شما پر شده است.
  • ۵ امتیاز برای کار تهایی که با کاخ پر کرده اید.
  • مجموع کار تهایی که برای هر سری محصولات (به غیراز برده) پر شده است.

نوبت بازی

در ابتدا در قسمت (۵) گفته شده که هر کدام از بازیکنان در ابتدا با قرار دادن مهره  های خود در آن صفحه نوبت  گیری می کنند٬ پس از آن نوبت به دادن سفارش و قرار دادن مقدار اولیه سکه در بانکم یرسد.

۱. پیشنهاد برای شروع سفارش

بازیکنی که مهره اول را در خانه اول قرار داده است به رسم بازی م یتواند اولین پیشنهاد را بدهد٬ در صفحه پیشنهادات خانه های مختلفی وجود دارد که هر بازیکن م یتواند سفارش خود را انتخاب کند.

همان طور که در تصویر نیز مشاهده می  شود. این خانه  ها شامل سه خانه به ارزش صفر٬ ٬۱ ٬۳ ٬۵ ٬۸ ۱۲ و ۱۸ است٬ بازیکن اول مهره خود را در هر کدام از خانه ها که قرار دهد باید به ازای آن٬همان مقدار سکه در بانک قرار دهد به عنوان مثال اگر اولین مهره  خود را در خانه ۳ قرار م یدهد بنابراین باید مقدار ۳ سکه در بانک قرار دهد.

 

به همین ترتیب بازیکن بعدی باید مقدار سفارش خود را تعیین کند٬ به عنوان مثال سام برای این بازی مقدار یک سکه را در بانک قرار م یدهد٬ بنابراین سام م یبایست مهره  خود رادر خانه ۱ سکه  های ویک سکه در بانک بگذارد.

 

بدین ترتیب تا آخرین نفر٬ بازیکنان باید سفارشات خود را تعیین کنند٬ زمانی که بازیکنی نخواهد سکه  ای را قرار دهد م یتواند مهره  خود را در خانه هایی که در آ نها مقدار صفر مشخص شده است قرار دهدبه عنوان مثال آنا می خواهد برای حفظ طلای خود هیچ سکه ای را در بانک قرار ندهد بنابراین باید از خانه  صفر استفاده کند.

 

بدیت ترتیب نوبت به بازیکن آخر (پیتر) م یرسد که باید انتخاب خود را انجام دهد اگر او هم مانند آنا فکر کند و نخواهد سکه ای را در بانک قرار دهد م یتواند از خانه  های صفر استفاده کند با این تفاوت کهاگر او قصد داشته باشد که نوبت سفارشات بعدی خود را عوض کند م یتواند در خانه صفری که جای آنا است قرار دهد٬ بدین ترتیب شکل چیدمان مهره  های بازیکنان به صورت زیر خواهد شد.

 

پس از چیدن مهره  ها٬ این صفحه تعیین کننده  ترتیب بازیکنان در بازی خواهد بود.

 

آنا مهره  صورتی٬ اولیور مهره  سیاه٬ پیتر مهره  نارنجی و سام مهره  آبی.

ذکر این نکته ضروری است که اگر در هر دور بازی هر سه بازیکن اول٬ خانه  های سفارش صفر سکه را انتخاب کنند بازیکن چهارم ناگزیر م یبایست حداقل خانه یعنی گزینه   ۱ را انتخاب کند.

۲. عملکرد بازیکنان

در هر دور بازی نوبت هر بازیکن فقط یک بار است.

۲. ۱ .حرکت مهره

اگر اولین حرکت را شما انجام می دهید این به آن معنی است که شما بالاترین سفارش را داده  اید.

توجه: انتخاب اولین سفارش با بالاترین ارزش به مفهوم برنده شدن شما در پایان بازی نخواهد بود٬ برنده شدن بستگی به استراتژی شما در طول مسیر حرکت و نتیجه  نهایی دارد.

۲.۲ حرکت مهره ها

کارتی را که هنوز در آن مهره  های چوبی وجود دارد انتخاب کنید (در ابتدای بازی این مشکل وجود ندارد چون در هر کدام از خانه  ها سه مهره قرار داده شده است)٬ مهره  ها را در دست خود قرار دهیدو هر کدام از آنها را طبق قانون زیر در کار تهای دیگر قرار دهید تامهره  های درون دست شما تمام شود.

شما باید وقتی مهره  ها را تغییر و جابجا می  کنید سه قانون زیر را رعایت کنید:

۱ ­ مهره های هم رنگ در یک خانه قرار می  گیرند.

۲ ­ حرکت قطری و مورب نباید باشد.

۳ ­ حرکت عقب گرد وجود ندارد یعنی شمانمی توانید به سمت عقب حرکت کنید.

۱. قانون اول:

در این قانون نحوه  چیدن مهره  ها باید به صورتی باشد که متناسب با کارت مورد نظر٬ مهره  های همرنگ در کنار یکدیگر قرار گیرد. به عنوان مثال بازیکن اول کارت اول را در سمت چپ شکل زیرانتخاب کرده است. دو مهره   زرد و سفید:

 

او ابتدا مهره  زرد را در کارت مجاور خانه  مورد نظر قرار م یدهد و مهره  آخر که سفید است را در خانه  مجاور که دارای مهره  سفید است قرار م یدهد.

 

۲. قانون دوم:

حرکت مورب و قطری وجود ندارد

در این قانون هر کارت که انتخاب می  شود بازیکن فقط حق دارد مهره  ها را در خانه  بعدی قرار دهد و نمی تواند مطابق شکل زیر مهره  ها را به صورت مورب و قطری جا بجا کند.

به عبارتی مهره  سبز نمی  تواند در خانه آبادی قرار گیرد.

 

۳. قانون سوم:

هیچ یک از مهره ا نمی تواند بلافاصله روی کارت قبلی برود مطابق شکل زیر مهره  قرمز نمی تواند در خانه  قبل قرار گیرد.

 

هر چند شما اگر ۵ مهره در دست داشته باشید م یتوانید این کار را انجام دهید.

 

در این صورت شما م یتوانید یک حلقه تشکیل دهید و مهره  ها را بر اساس شکل زیر جا بجا کنید. همانطور که در شکل بالا مشاهده م یشود در دست بازیکن ۵ مهره وجود دارد (دو رنگ سبز٬ یک قرمز٬یک زرد و یک آبی).

 

به این ترتیب در ابتدا یک مهره  سبز را کنار میگذاریم (به دلیل قانون اول)٬ در خانه  مجاور یک مهره آبی در بازار بزرگ و یک مهره  قرمز در مکان مقدس و زرد در خانه بازار کوچک و سبز را نگهمی داریم تا در دور آخر جابجایی در همان کارت آبادی که مهره سبز در آن قرار دارد٬ قرار گیرد.

 

اکنون سه مهره  سبز در خانه  آبادی قرار گرفته که شما م یتوانید آنها را یک گروه در نظر بگیرید.

۲. ۳. کنترل کار تها

وقتی شما به آخر بازی رسیده  اید که مهره ای که شما در خانه آخر قرار م یدهید همرنگ همان مهره ای است که در خانه  آخر قرار داده اید.

اگر کارتی در اثر جا بجایی هایی که در مهره  ها انجام دادید خالی از مهره شود در آن صورت آن کارت مال شما خواهد بود خالی شدن کارت به صورت زیر خواهد بود.

به عنوان مثال در شکل زیر در اثر جا بجایی مهره  ها در خانه سه مهره  سفید قرار گرفته است که در این حالت م یتوان سه مهره را بیرون و جای آن یک شتر گذاشت که نشانه مالکیت شما بر آن کارتاست.

 

در شکل بالا فقط کارتی که سه مهر ه  سفید در آن قرار دارد م یتواند مال شما باشد در خانه ای که سه مهره سفید و یک آبی وحود دارد در صورتی که همه مهره ها سفید باشند مالکیت مال شماست.

ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که بازیکنی در طول مسیر حرکت خود به کارتی برخورد کند که مالکیت آن مشخص است٬ دیگر نم یتواند از آن مسیر ادامه دهد.

۲. ۴. فعالی تهای قبایل

فعالیت  هر کدام از این مهره  ها در دست بازیکنان است صرفنظر از اینکه آنها قابلیت کنترل و مالکیت کارتی را داشته باشند یا خیر.

مهره زرد (وزیر) قبیله:

مقامی که به ازای هر تعداد که در مقابل شما جمع شده باشد (در طول بازی به دست آوردید) امتیاز ده را برای شما خواهد آورد.

مهره  سفید (بزرگان) قبیله

مقامی که شما به ازای مقادیری که در طول بازی آنها را جمع کردید به شما امتیاز خواهد داد ضمن آنکه در صورتی که آنها را داشته باشید م یتوانید از برخی از قدر تهای ماورایی ج نها نیز استفاده کنید.

مهر ه  سبز (بازرگانان) قبیله

مهره ای است که شما م یتوانید بلافاصله آن را در کیسه قرار داده و یک تعداد از کارت های کالاهای تجاری منطبق با آن را جایگزین نمایید.

مهره  آبی (سازندگان ) قبیله

این مهره را م یتوان بلافاصله در کیسه قرار داده و بر اساس قوانین زیر سکه طلا به دست آورد:

  • تعداد کارت هایی که با علامت آبی در اطراف کارتی که شما مالکیت آن را به دست آوردید.
  • این عدد را در تعداد مهره های آبی ضرب کنید

پاداش: شما می توانید بسیاری از کارت های برده را خارج کنید.

 

به عنوان مثال در شکل بالا بازیکن در خانه وسط به سه مهره  آبی رسیده است و اطراف آن خانه ۴ کارت آبی وجود دارد٬ بنابراین جمع سکه  هایی که بازیکن به دست می آورد به صورت زیر محاسبهم یشود:

۴×(۲+۳)=۲۰

با فرض بر اینکه آن بازیکن دو کارت برده هم داشته باشد.

اگر کارتی که در آن بازی شما تمام شده است خودش هم دارای علامت آبی باشد در این حالت به جای عدد ۴ عدد ۵ ضرب م یشود.

مهره  قرمز (جنگجو) قبیله

این مهره  های قرمز به طور معمول داخل کیسه برگردانده م یشوند چون مهره  های دیگر را از بین م یبرند٬ آن را حرکت و داخل کیسه قرار دهید.

  • این مهره ها همچنین م یتوانند همچون مهره  های رنگی باشند که شما انتخاب کرده  اید . با یک کارت خیلی دور از کار تهای نهایی دیگرتان قرار م یگیرند. کارت ها باعث م یشوند که آن را به کیسه خودبازگردانید قابل ذکر است که ای نها نیز نه م یتوانند حرکت به عقب داشته باشند و نه حرکت مورب و نه مسافت طولانی)
  • یا اینکه م یتوانید یک مهره سفید یا زرد را با این شرط که پیشروی خواهید کرد تعویض کنید.

پاداش: شما م یتوانید بیشتر کار تهای برده را کنار بگذارید و اگردوست داشته باشید تعداد زیادی از مهره  ها یا کار تها را به جای برده  ها افزایش دهید.

نکته مهم: در یک نتیجه  گیری اگر با حرکت شما دو مهره قرمز در یک خانه قرار بگیرد م یتوانید آن را برداشته و به جای آن شتر قرار دهید که مالکیت آن کارت را به شما نشان دهد.

گاهی ممکن است که شما بتوانید کنترل دو کارت راداشته باشید بدین ترتیب که در حالت اول وقتی مهره  های قرمز در یک خانه وجود دارند پس از قانون هم رنگ مهره استفاده می کنید و در حالت دوم دراثر عملکرد آن مهره که کشتن یا از بین بردن مهره  های دیگر است٬ یعنی اگر در طول خانه های مجاور یک مهره  تکی وجود داشته باشد مهره  قرمز م یتواند آن را از بین ببرد و کنترل آن کارت نیز با آنبازیکن خواهد بود. مطابق شکل زیر

 

اگر شما توانستید ازدو شتر در حالی که کنترل دو کارت را در دست دارید استفاده کنید دیگر نم یتوانید کنترل کارتی که مهره  های آن را کشتید در دست داشته باشید.

اما م یتوانید دو کارتی که شما کنترل آنها رادر دست دارید را انتخاب کنید.

۲. ۵. فعالیت کارت

فعالیت مهره ها به کار تها و مهره های قبلی بستگی دارد که آیا شما بتوانید آنها را تحت اختیار درآورید یا خیر؟

اگر شما کنترل کارت دوم را به دست آورید در این حالت شما می توانید همچون مهاجمی باشید که نم یتواند روی کارت دیگر فعالیت کند. البته به غیراز آن کار تهایی که در آخرین حرکت شما به کار گرفتهشده٬ هر کارت نشانه  کوچکی دارد که نحوه کاربرد آن را امکا نپذیر م یسازد. مثلاً وقتی نشانه  یک فلش را م یبینید یعنی حرکت آن کارت الزامی است.

Oasis=۸

یک درخت نخل: در این کارت هیچ محدودیتی برای تعداد نخلی که شما م یتوانید در یک کارت استفاده کنید وجود ندارد مگر آنکه نخ لهایتان تمام شده باشند.

 

Village=۵

یک کاخ: در این کارت هیچ محدودیتی برای تعداد کاخی که شما م یتوانید در یک کارت استفاده کنید وجود ندارد مگر آنکه کاخ هایتان تمام شده باشند.

 

برای همه  نشانه  های دیگر فعالیت کارت اجباری نیست م یتوانید فعالی تهای آن کارت را در صورت تمایل انجام دهید و یا معادل قیمت آن کارت سکه پرداخت کنید.

Small Market=۴

سه سکه پرداخت کنید و معادل آن یک کارت کالا انتخاب کنید٬ تا زمانی که آن را نگرفته اید جایگزین نکنید.

 

Large market

6 سکه پرداخت کنید و معادل آن دو کارت کالا انتخاب کنید٬ در یک عملکرد نا مشابه یک کارت کالا در سمت چپ وجود دارد که باید همان کارت را بردارید به ازای همان ۶ سکه ؛ تا زمانی که آن رانگرفته اید جایگزین نکنید.

 

SACRED Places

دو پیر یا یک پیر و یک برده بدهید و به جای آن کارت جن بگیرید (جن ها در پایان بازی علاوه بر امتیازدهی به شما قدر تهای خاصی م یدهند که م یتوانید از آنها استفاده کنید.)شما م یتوانید از قدرت های خاص جن استفاده کنید به ازای هر کارت جن شما م یتوانید مسیر راست را بدون معطلی طی کنید.

موقعیت ج نها را در برگه های خلاصه برای به دست آوردن شرح قدرت آنها نگاه کنید.

 

۲. ۶. خرید کالاهای تجاری

قبل از آنکه دست به هر کاری بزنید اول مطمئن شوید که قبیله و کارت شما فعالی تهای خود را انجام داده  اند. این امکان وجود دارد که (در صورت تمایل) تعدادی از این کالاهای تجاری (البته به غیراز برده .ها )را قبل از آنکه کارتان تمام شود بخرید

پس می  توانید یک یا چند کارت از کار تهای خود را با کالاهای تجاری که جنس آنها متفاوت است تعویض و از بانکتان به ترتیب ٬۱ ٬۳ ٬۷ ٬۱۳ ٬۲۱ ٬۳۰ ٬۴۰ ۵۰ تا ۶۰ سکه بگیرید. بستگی دارد که چهکار تهایی را در جایگاه قرار داده  اید.

 

نکته : زمانی که کمی از سکه  هایتان را خرج کرده اید تا سفارشتان را بگیرید فروش خود را شروع کنید. به عبارت دیگر بهتر است که کالای تجاری را نگه ندارید و بیشتر آنها را بفروشید. اگر موفق بهفروش آنها نشدید حداقل جایگاه خود را به دیگری بفروشید.

فرض کنیم شما در حال حاضر تصمیم دارید کالای خود را به فروش برسانید.دراین صورت در موقعیت اول اگر با ۳۰ سکه خرید کردید و در حالت دوم سه کالای شما تکراری بود دیگر قادر به فروشبرده ها نخواهید بود.

  1. 3. مرتب کردن

برای این که بازیکن بازی را ادامه دهد قبل از حرکت کردنشان باید جایگاه سفارش اول آنها مشخص باشد اولین نفر باید:

  • یک ردیف از کارت های کالا را جایگزین کند:

کار تها را بر بزنید و ۹ کارت را مشخص و تصویر آن را رو به بالا قرار دهید به نحوی که بازیکنان دیگر آنها را ببینند.

  • یک ردیف کار تهای جن

کار تها را بر بزنید و ۳ کارت را مشخص و تصویر آن را رو بالا قرار دهید به نحوی که بازیکنان دیگر آنها را ببینند.

الان شما آماده شروع بازی خواهید بود.

پایان بازی:

در هر یک از شرایط زیر بازی تمام خواهد شد:

­ یک بازیکن آخرین شتر خود را روی یک کارت قرار دهد:

زمانی که یک بازیکن کنترل کارتی را بر عهده گرفته و آخرین شتر خود را روی آن کارت قرار دهد در این حالت دیگر قادر به ادامه بازی نخواهد بود.

­ حرکت قانونی برای مهره ها وجود نداشته باشد:

این زمانی اتفاق م یافتد که بر اساس قوانین سه گانه (حرکاتی که قبلاً توضیح داده شد) هیچ حرکتی برای مهره  بازیک نها وجود نداشته باشد که در این حالت تنها در صورتی که بازیکن کار تهای جن داشتهباشد قادر به ادامه بازی است. همه بازیکن ها م یتوانند تا زمانیکه آنها م یتوانند بگیرند یا بدهند(معامله داشته باشند) بازی کنند وگرنه بازی تمام شده و امتیازات محاسبه م یشود.

شرط بندی درست بر روی آخرین نوبت بازی می تواند نقش حیاتی در به دست آوردن نتیجه داشته باشد. یک بازیکن بی تدبیر ممکن است سکه های طلا پیشنهاد دهد اما هنوز قادر نباشد هیچ گونه حرکتیهنگامی که نوبت به اومی رسد را انجام دهد پس در نتیجه امتیازات خود را از دست م یدهد.

امتیازدهی

از برگه  های امتیازدهی برای جمع  بندی نهایی استفاده کنید که امتیاز بازیکن ها در آن کاملاً مشخص باشد. بازیکن با امتیاز بیشتر م یتواند پادشاه شود٬ در برخی مواقع دو نفر م یتواند امتیاز مشابهی داشتهباشند که در این حالت یا هر دو م یتوانند با هم پادشاه شوند و یا با هم بازی کنند.

 

.

.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پنج قبیله (Five Tribes)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Bgg.iran

زمان عضویت در مرکز تخصصی بازی های فکری و بردگیم ها Play to Win : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
88 از 5
4.4 رضایت خرید|(5) رای
این فروشنده ، موقعیت مکانی خود را برروی نقشه مشخص نکرده است.

من را راهنمایی کن

محصولات مرتبط